Monday, March 14, 2011

Cerita Smalam

Opps... seblom tu.... 
Jumaat lepas balik kampung sebab mak ada buat kenduri sikit, pastu nak balik kg nenek jugak sbb dia kurang sihat....

Jalam jem le jugak... huish... mentang2 le cuti skool.... sampai kg kol 5.30pg....dibwh adalah rentetan perjalan kami,

9.30mlm bertolak dr Putrajaya-11.00mlm sampai umah adik kat Rawang.... makan + tido jap-12.30pg gerak-1.30pg benti RnR tido-3.00pg baru gerak-5.30pg sampai kg....

Nak citer pasal ni ha....
Mak ade buat kenduri tahlil & doa selamat sikit kat masjid. Usai majlis mak ajak plak singgah kenduri kawen kat umah sape tah... pegi je la...
Sampai kat majlis tu, aku pon bersalam-salaman lah dengan orang2 di situ... walaupon x kenal... *ish teruk betul rasenya sampai x kenal ngan org kampung sendri... Muka ade yg cam penah nampak... tp xtau nama. Depa plak yg menegur.. Ish sungguh sadis. Opps org kampung panggil aii "Harisun" or "Syoon" or "Con" lebey kurang la...Nama I kan pelik sikit... :p


Pastu sampai kat sorang makcik ni.... Nama terpaksa dirahsiakan ye kawan-kawan.

Makcik tu : "Ha... Syoon..." Senyum2 pastu pandang belakang aku. Pastu tanya "Tu suami ke"?
Aku : Muke cam pelik sikit (tp still senyum) sambil pandang blakang gak "Aah... suami".
Makcik tu : "Ooo....."  sambil senyum pelik sikit (senyum ada makna kot)

Sebenanye xde la pelik sangat kan... Cume expression mak cik tu macam pelik sikit... Pastu tanya laki je... anak x tanya pulak. (Masa tu, husben tgh dukung anak) slalunya diorang (makcik2) ni tanya.....

Anak ke tu? 
Sorang je ke anak? 
Besar dah anak... bila nak tambah?
itulah ayat2 yg slalu diajukan.... hmmm... Sabor jelah

Bila dah balik rumah... Mak tanya.

Mak : Tadi Makcik tu (nama still dirahsiakan... huhu) tanya apa?
Aku : Dia tanya pasai menantu mak la....
Mak : Oooo... Mak aku senyum je...
Aku : Ooo... (aku baru tringat) tu la kawan mak yang tanya pasai kak  (panggilan dlm family)dulu tu ye?
Mak : Ha la... Mak aku senyum lagi
Aku : (Dlm hati)..... Oh patutla... bakal mak mertua x jadi rupenya.... hikhik... :p.
Conversation seterusnya ada lagik... Tp xyahlah citer kan.... 


Last but not least, aku tepek gambo ni.... huhu
Abaikan si perut bun** t tu ye... huhu

Note: Merapu meraban la ko harini......

5 comments: