Showing posts with label Khaliff. Show all posts
Showing posts with label Khaliff. Show all posts

Tuesday, May 3, 2011

Khaliff 1st Day at BondaMama@Tadika Sri Pelangi, P17

Alhamdulillah.....


Khaliff 1st day at school... Ish..ish... rase cam menganto anak nak masuk darjah 1 je.....


Akhirnya Bonda Mama under Tadika Sri Pelangi, P17 menjadi pilihan Ibu dan Ayah..... Jauh jugakla nak menghantar & nak mengambil Khaliff. Moge2 sumenya berbaloi....InsyaAllah......


Ibu juga amat berharap inilah pilihan yang terbaik buat Khaliff Yusuff....
Rajin-rajin belajar ye sayang.....
Uniforms Khaliff - (Kiri) Baju Senaman, (Kanan) Formal Uniform

Muke hepi sebab ibu teman... siap duduk kat paha lagi... xnak duduk kat bawah

Muke pelik.. mungkin pikir... napelah ibu bawak datang sini... ramai kawan... tp sume x kenal....

Ni kawan2 baru Khaliff... Pagi2 diorang wat circle n nyanyi reramai... tapi Khaliff mogok tanak nyanyi.. :(

Time beratur ikut group umur....

Jalan n masuk ke kelas masing-masing....

Puzzle time.....
Moga-moga semuanya diberkati dan dipermudahkanNya.....InsyaAllah.... Amin....

Friday, March 18, 2011

Sabar je la..... !!!

Rupe-rupenya kat sini ha... pandai sungguh menyorok

Itulah dia si Khaliff Yusuff.... 

Ceritanya begini (almaklumle cerita lama) 2 minggu lepas teman ayah gi shopping seluar n kemeja baru (bosan tengok asyik pakai baju sama je kan tetiap minggu). So ke jusco Taman Equine lah kitorang pegi. Brand kegemaran encik suami pulak hanya ada di situ, nak wat camne kan....

Al kisahnya, si isteri sibuk mencari design n corak kemeja yang cun-cun untuk si suami.... Si suami pulak sibuk mencari size seluar dan keluar masuk fitting room yang ke lapan ploh kali....hmmm....
Si anak pula x reti duduk diam.... kejap-kejap hilang.... ponin mak....
Ade satu waktu tu, berderau darah jugak le dibuatnya... Tengok2 budak kecik ni dh hilang, padahal baru je lepas tangan..... Rupe-rupenya  dia menyelit di belakang seluar2 display.... haruslah x nampak...... hmmm... sabar je lah.....

Sila tengok aksi-aksi di bawah
.
.
.
.
Tengah mencari ruang untuk menyelit
Siap duduk, baring.... macam-macam ada

Kat sini pon sempat dia menyelit


Kejap-kejap lari sana... lari sini... Nak pegang tangan, hmmm jgn haraplah... mengamuk si Khaliff tu... hmmm... Sabor je la... (sabor lagik)



Selingan.....
Esok ada buat majlis tahlil, doa selamat (masuk rumah) dan birthday budak kecik ni jugak... InsyaAllah moga-moga semuanya berjalan lancar... Risau gak nih... Kang nasik x cukup, air tawar, lauk habis, tetamu x terlayan aduhai.... Ish..ish.....
 
Geram tau dengan budak kecik ni.... makin nakal tau si Khaliff ni

Note : Walaupon nakal, Khaliff tetap menjadi kesayangan ibu dan ayah :).
Kecik2 nakal xpe, jangan dah besar pon nakal gak ye sayang ye....


Wednesday, February 23, 2011

Ntah le....

Hari-hari before nak gi keje mesti rasa bersemangat nak update blog... 
Tp bila dah sampai opis... kemalasan melanda... 
Keje opis banyak? Xla jugak....

Haishh...... apo la nak jadik hrmm....
Tatau nk letak ape... ltk video khaliff je lah ye.....

Video lama je pon.... Mase Khaliff 7 bulan.....

Ishhh.... ape ke hay nye asyik letak video Khaliff mase baby je ni... Ngidam nak ade baby baru kah........ Hahahhaahahahahahaha...........

Aku nak pregnant tp takut nak beranak..... ha camna tuh...... ish...ish...ish.......

Wednesday, February 9, 2011

Wordless Wednesday

Hahaha..... ape WW tu?... orang buat, kita pon nak buat... ish...ish...ish....



encemnya anak bujang saya :)

Friday, December 17, 2010

FAMILY : Ayah


 Centahati saya


Anakku Khaliff Yusuff...
Hari ini ayah berbicara dgnmu...Esok lusa mungkin kelu
Hari ini ayah mengucupmu...Esok lusa mungkin kaku
Hari ini ayah memelukmu...Esok lusa belum tentu
Hari ini ayah ada dgn mu...Esok lusa siapa tahu...

Anakku Khaliff Yusuff...
Ayahmu bukanlah org yg berharta...Jgnlah kau kecewa
Ayahmu bukanlah org yg tinggi ilmu...Jgnlah kau berasa malu
Ayahmu bukanlah orang2 suci...Jgnlah kau keji
Ayahmu bukanlah org mulia...Jgnlah kau berasa hina
Kerna sesungguhnya kamu itu ahli syurga...Dan kamu sentiasa dalam peliharaanya.

Anakku Khaliff Yusuff...
Satu hari ayahkan pasti pergi...Jgnlah kau susah hati
Satu hari ayahkan pergi jauh...Jgnlah kau mengeluh
Satu hari ayah akan diusung...Jgnlah kau murung
Satu hari ayah akan disemadikan...Jgnlah kau gusarkan
Kerna sesunnguhnya kamu itu ahli syurga...Dan kamu sentiasa dlm peliharaanya

Anakku Khaliff Yusuff...
Walau satu hari Ayah tiada...Ingatlah kamu akan beberapa perkara...

- Jgn sesekali menggandakan yg tunggal
- Jgn sesekali menyekutukan yg satu
- Jgn kau abaikan 3 insan yg paling penting dlm hidupmu

Pertama - IBUMU
Kedua - IBUMU
Ketiga - IBUMU
- Jgn kau lalai dgn yg lima sebelum tiba yang lima
- Jgn pernah kau berburuk sangka pada-NYA
- Jgnlah kau putus asa akan kasih sayang-NYA

Ingat anakku...Kita ini dagang dan akan kembali dagang...Dan ayahmu pasti akan pulang... Wallahualam...


Ayat-ayat di atas telah di ubah suai untuk simpanan/koleksi di masa depan...
Sungguh tersentuh dengan ayat-ayat puitis En. Blacks Punklimahitam ni...
Kredit to him Blacks Punklimahitam


Thursday, April 1, 2010

Anak Kembar

Best kan kalau dapat anak kembar nih... Tambah-tambah lak kalau boy n gurl... Comel sangat.... Tp dugaan mase pregnent and deliver mesti la banyak gak... ish....ish....
Family history memang ade kembar. N wat mase ni sume siblings lom ade yg dpt kembar...
turun kat sape le agaknye...


Sebenanye saje nak upload gambo2 comel nih...
 Ustaz version vs Ustazah version 
Comel giler anak ibu... tambah2 yg pakai tudung tu ha.... Tp besar nnt xmolah jd version ustazah tuh...jd version ustaz tu ye...Sejuk perut ibu pregnantkan Khaliff huhu...
Kalu btol la dapat twin camni... fuh... setel.. dh dapat sepasang... wakaka.....

Thursday, February 25, 2010

Anak ayah

Update gambo je...
Opps.. lupe le nak update pasal present beday from encek suami... 
next entry lah... huhu

 
* correction date : 2010...

 
Lentok abes...

 
ditepuk-tepuknye muke ayah

 
sile abaikan encek suami yg seksi itu... huhu. (matile derhaka)

Itulah khaliff Yusuff... Time tido suke bebenor menyempit kat ayah... Kalu pepagi tu, die yg bangun dulu daripada ayah die...


 

Monday, October 12, 2009

Jatuh Katil

Malam td, Khaliff jatuh katil lagi...kali ke-2
Sian die..
Pagi ni tgk xde lak benjol ke hape ke...
Mintak2 le xde pape...
Mak kate... MALAIKAT DAH SIMPANGKAN... Alhamdulillh...

So careless le ibu dan ayah... Sian Khaliff kan...
Maafkan ibu ye SAYANG....